tisdag 29 april 2008

Challes MH

I lördags va de dags för Challe att genomföra sitt MH. O vilken underbar hund jag har !!!
Han skötte sig super, jag är så stolt över honom.
Beskrivaren (som beskrivet några whippets innan) sa att Challe måste ha missat att läsa sin rasbeskrivning :)
Han skällde givertvis ut både dumpen och spökerna. Som beskrivaren sa, de e ju inte så att man blir rädd men han visar att han är redo för dans om de krävs.
Skramlet sprang han fram till innan de ens hade stannat, kan ju va något roligt. Lilla bytet tror jag ni alla förstår hur de gick, inga tveksamheter där inte. Springa efter lur utan munkorg, jippi.
Den största positiva överraskningen va att han sprang ut och tog trasan från figuranten på avståndsleken. Han är ju inte så inresserad av att leka med främmande människor. Skotten brydde han sig inte alls om.
Så nu ska vi träna in momenten för appelklass sen är de dags för Challe att ut och tävla.

4 kommentarer:

Anonym sa...

"..springa efter luren utan munkorg"?? Är du så lättlurad Challe??
Min brorsa talade om för mig att den där trasan är buffel o båg & ingenting annat. Den är "slut - finns inte mer - springer inte alls" (min mattes favvoreplik från Ronja Rövardotter).
Jag ska snart också på sånt tokigt "test"

//Fido

Sagoruna sa...

Grattis så kul att han visar att han är supervovven mentalt!

Jenny,Nokia och Leo sa...

Jätteintressant med MH, det är många år sen jag gjorde med mina gamla whippar, men otroligt lärorikt!!

Anonym sa...

Åh, jag är djupt imponerad! Jag träffade Heléne igår (var på valptitt) och fick se Challes MH-protokoll. Ja, Du, där har Du en brukswhippet! Hans halvsysters MH var inte helt dåligt heller och vi hoppas på att kunna börja nöta inför rapportappell.