söndag 21 december 2008

Spår

Idag har jag och Maria varit i Gabelljung och spårat med våra hundar. Challe o Izac har inte spårat på länge så det blev inga långa spår. Izac gick först ett kort rakt spår sen fick han gå ett lite längre med en vinkel, han skötte sig bra. Lite slag i spåret men med tanke på att det va länge sen han spårade så e jag nöjd.
Tänkte lägga ett apellspår till Challe men när jag väll började gå ut de så bestämde jag mig för att lägga lite fler vinklar så han fick tänka till lite, det blev 4 vinklar. Precis som jag misstänkte hade han väldigt bråttom och slarvade i vinklarna, bara en vinkel som han tog riktigt bra. Men jag är mycket nöjd med mina grabbar. Får ta tag i detta med spårningen med dom, dom tycker det är himla skoj även denna årstiden ;) (jag oxå för den delen).
Malm - tack för en härlig dag i skogen, och god mat i kväll!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack själv, chefen! Det var som sagt ett bra tag sen vi var ute och spårade tillsammans, ser framemot nästa gång! 5 dagar kvar till årets fest...hehehe.
Vissa borde som sagt kolla sin hemförsäkring...
Kram DumleMaria