torsdag 16 juli 2009

Baccus 8,5 kg

Igår va Baccus hos vetrinären för att bli vaccinerad mot rabies och jag passade på att väga honom. 8,5 kg väger han min lilla brunråtta.
På eftermiddagen blev det spår. På asfalt och med en vinkel, första gången med vinkel för Baccus. Han va jätteduktig!!!
Sen körde vi hem till Sarah o Daniel för grillning och samkväm:) glass och varma hallon till efterrätt blev det oxå, mums! Tusen tack för en super trevlig kväll o mycket god mat. Klockan gick alldeles för fort, jag hann ju inte testa spaet ;)
Idag träffades jag, Leif, Sarah och Marina på Trelleborgs brukshundsklubb för lite lydnadsträning. Tränade lite kontakt, "baklängesfot" och lite target. Baccus verkade lite trött idag, kanske inte så konstigt. Har blivit en del träning dom senaste dagarna sen jobbar han ju hårt på förmiddagarna;)

Jag är så glad för min chokladpralin, tack än en gång till Ewa för att jag fick köpa honom!!

Imorgon blir det strandbaden med Sarah & Co !!!!

4 kommentarer:

Sarah sa...

Tycker att du ska vara supernöjd med din lilöla kille. Han verkar bli en trygg kille ;) Ha det så trevligt på Er lilla resa och hoppas du hinner allt du ska fram tills avfärd ;)

Ida sa...

Härligt att höra om er träning! Bra jobbat med spåret!

Jenny,Nokia och Leo sa...

När får man se lite biler då???

Jenny,Nokia och Leo sa...

BILDER ska det givetvis stå!