måndag 7 januari 2008

My Dog 5/1

ojoj ibland tror jag att jag har tappat förståndet någonstans längs vägen...
I lördags steg jag, Izac, Alex o Ewe upp kl 3.30 för att göra oss klara och sen köra till utställningen My Dog i Göteborg kl 4.30. Utställningen började kl 9.00, kl 9.05 va jag och izac klara för dagen. Izac blev 2:a (sist) utan HP. Tyvärr blev de inga bra bilder på oss, min stora rumpa va ivägen nästan på alla ;)

Vid 13-tiden va de Ewe´s tur att visa upp sig. Hon blev 3:a med CK i championklass, oplacerad i bästa tik.

Sen fick jag hjälpa till att visa en Galgo tik i bästa tik och uppfödarklass. De e alltid lika skoj att få hjälpa till.

kl 22 va vi tillbaka i Eslöv, vi va helt slut alla fyra. De tog betydligt längre tid att köra hem pga vädret, men Berra klarar de mesta :)

Nu ser vi fram emot utställningen i Malmö den 15 mars. Konstigt att man knappt hinner hem från en utställningen innan man börjar längta till nästa.

ha de bäst / Maria

2 kommentarer:

Jenny,Nokia och Leo sa...

Trist att det inte gick bra för er i Göteborg. Vi får komma och heja på er i Malmö! Jag tycker minsann att Izac är supersöt, men så älskar jag ju också brindlade hundar ;-D

Sagoruna sa...

Ja vilken dag! Ibladn undrar jag hur många hjärnceller vi hundtokar har egentligen? Inte tillräckligt många för att fatta att det är idiotiskt att gå upp kl 4:30 och komma hem 22 i all fall...

När får man se nya bilder på lilla vidundret då?