lördag 10 oktober 2009

Föreläsning på Svedala BK

Idag har jag varit på föreläsning på Svedla Brukshundsklubb. Föreläsare var Jenny Wibäck och det har varit en mycket givande dag. Hoppas att jag och Baccus får tillfälle att gå kurs för Jenny i framtiden.

Annars så känns det som jag och Baccus är på gång nu. Jag har haft lite svårt att komma igång med lydnadsträningen och mest spårat med honom. Men nu har supersnälla Susanne lovat att hjälpa mig komma igång:) Vi tränade i tisdags och nu jobbar jag och Baccus vidare med läxan vi fick! Jag behövde verkligen en spark där bak för att komma igång.

Igår träffade vi Leif och la spår på asfalt, gick sådär. De vá länge sen han fick ett "hårt" spår och de märktes givetvis. Även av Leif har vi fått läxa ;) och den kommar jag ta tag i imorgon. Tänkte tvinga Josse att följa med så de kan bli en och annan bild på brunråttan i spåret!

Ha de bäst!

1 kommentar:

Sarah sa...

Det låter ju hur bra som helst Maria! Härligt att du kämpar på!

Kram kram

och vi ses!