söndag 25 oktober 2009

Baccus har visat upp sig

Idag har jag och Baccus varit i Helmstad på valp- coh seniorutställning.
Det vá 2 st Kelpie anmälda båda hanar och i valpklass 6-9 mån. Den andra vá svart och ca en månad äldre (Ojmanako´s Mofaza). Baccus stod faktiskt jättefint, han vá så duktig, Men när vi skulle springa så tog "kängrugenerna" över och han stutsade mest vid min sida :) Men ett par fina travsteg fick vi till. Baccus vann klassen med en stäl etta. Domarna sa att han hade för brått i livet för att få ett HP. Lite konstigt kan jag tycka, det är ju ändå en kelpie på 7 mån vi pratar om. Men men nu har vi miljötränat inför malmö valp o det vá ju de som vá menigen.

Här kommer kritiken:
Lagom stor, tillr maskulin, bra prop. Utm färg. Passande huvud. Bra överlinje, goda vinklar. Bra bröst, förhållande god benstomme. Oerfaren, Rör sig med alla gångarter. Odisciplinerad. Glad & trevlig.

Domare: Anne-Chatrine Edoff

Odisciplinerad? vet inte vad hon pratar om ;)

Hade tyvärr ingen med mig som kunde ta bilder på vår fina uppvisning :(

3 kommentarer:

Sarah sa...

ooo duuuu... var e Helmstad ;) Han är världens sötaste Kelpiekille lilla Baccusfis- ovasett vad alla domare tycker ;) Kram

Anonym sa...

haha han skal være udisiplinert han er bebis ennå....... så teit dommer!!! jaja sann er det når dommern bestemmer;););)
Neste gang blir det HP;);)
Hilsen pappa Bocca

Anonym sa...

Håller med Hilde, klart han SKA vara odiciplinerad! Var glad att han är glad och trevlig :) Precis som han ska!

Jisses vilket spel jag hade fått om jag kommit hem till den förödelsen i förra inlägget. Inte för att det hade hjälpt...

Bruno "hjälper" oss att byta ut mattan i trappan. Den är så fruktansvärt ful att det nästan inte gör något att han gnager på den...

/ H D&B