fredag 26 september 2008

Det har hänt en del sen sist....

13/9 - Vinthundsklubbens utställning i Laröd
Första gång för Izac i unghundsklass. Han fick en fin kritik, 1:a med HP.
Kan väll sammanfatta dagen med att gräs e GOTT, gräset va nyklippt och Izac tyckte de va mycket godare än de godis jag hade att erbjuda ;)

14/9 - SKK utställning Sofiero
Även här fick han en fin kritik, 1:a med CK. Izac´s första CK!
Izac skötte sig myket bättre än i Laröd.

Fredagen den 19/9 packade jag Alex in oss i min bil tillsammans med mina hundar för att köra till falköping. Ewe fick stanna hemma hos Joakim och Haska. Vi kom fram ca 23.45, tog ut buren från min bil och bäddade. Det gick faktiskt bättre än jag trodde att sova i Berra:) På lördagen sprang Challe LC, han fick tyvärr omlopp i båda loppen:( Jag blir så jä... trött på de, tycker jag har otur med detta. Challe får starta om hur mycket som helst. Vet inte hur många kort Alex har tagit där han står vid luren någonstans långt ute på ett fält. ja ja han hade skoj i all fall. Vi får ta nya tag nästa år, hoppas ju på att Challe ska bli LC-champion en dag.
På söndagen bar det av till Danmark för utställning med Izac , Alex o Ewe. Izac ville inte alls samarbeta, vet inte om han va trött eller vad de va med honom. Han ville verkligen inte stå still, jag va ganska arg på honom när jag kom ut ur ringen. Men vid närmare eftertanke så är jag inte speciellt nöjd med min egen insats heller. De blir till att träna o träna.

Inga kommentarer: