onsdag 3 september 2008

Klickerkurs

Igår började min och Izac´s klickerkus på Svedala Brukshundsklubb. Vi hade ganska mycket teori nu första gången. Sen gick vi ut och tränade marktargeting, Izac skötte sig ganska bra. Längtar redan till nästa kurstillfälle!

Idag har jag tränat både Izac och Challe på marktarget (musmatta). Gick över förväntan med båda två. Känns som jag börjar få kläm på det här med klicker o ser verkligen fram emot att lära mig massor.

Jag har även varit en sväng ute i Haglösa och tittat på när dom tränade skydd. Dust passade på att bita av en bit av mitt finger. (kanske lite överdrivet, men ont gjorde de) Så nu sitter jag här o försöker skriva med ett stort plåster på långfingret. Mycket fel blir de, man e ju liksom van vid att använda alla tio fingrarna när man skiver:)

Ha de bäst.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är så stolt över de små..:-) Nu skulle jag bara behöva ta tag i viltspåret också för Corres trippelpris..men skulle behöva hjälp-har dålig koll på det :-(
Du är så duktig med dina vovvar..klicker låter så kul-men det är också en grej jag har noll koll på..
Då syns vi i Falköping!