onsdag 4 februari 2009

Solhaga och bantning!

Helgen som har varit har jag och "gänget" från svedala varit i solhaga.
Leif, Tommy, Jenny och Sarah tränade för Mona Kjernholm på lördagen och jag lysnade och sög i mig information som en svamp. På söndagen va vi ute i skogen och då fick även mina killar lufta sig. Dom fick varsitt spår och jag är nöjd med hur dom arbetade med tanke på hur sällen vi spårar nu för tiden. Challe fick även prova på uppletande, han har gjort det ett par gånger förr men det vá länge sen. Han skötte sig mycket bra och kom direkt in till mig, duktig kille!
Tack för en mycket trevlig helg!!
Christina (busligans) har bjudit med mig på deras kennelläger som ska vara den 30 april-3 maj.
Hoppas verligen att jag kan åka, hade varit jätteskoj att träffa fler busliganshundar och deras ägare givetvis!

Så till det här med bantning.....
Har bestämt mig för att ta tag i det här med min vikt och tänkte snabbstarta med en kur Allévo för att sen äta mindre o rätt ( i alla fall mer rätt än nu) och röra mig mer. Så idag vá min första dag med Allévo vilket oxå visade sig bli den sista. De va ju vidrigt !!!!!
Så nu blir det till att ändra matvanor, drickvanor och motionsvanor. Lätt att skriva fär se om det är lika lätt att genomföra;)

Idag vá de årsmöte på Svedala BK, men jag vá tvungen att stanna hemma och tvätta. Jag måste fixa tvättmaskin i lägenheten, det är hopplöst att få tid i källaren. Nästa lediga tid om två veckor, hur skoj e de. suck!

Ha de bäst

1 kommentar:

sarahlina sa...

kämpa på! jobbigt kan det vara- men där borta finns målet.... flytta dig dit för att se vägen...

djupt? haha bara lite tips fr¨n xtravaganza...

kram