söndag 29 mars 2009

Helgen slut :(

Gårdagen började jag med att körde till gymmet på jobb för att gå lite på löpbandet, passade även på att ro lite. Känndes riktigt bra efteråt!
På eftermiddagen gick jag och Malm en tur i skogen. Det va första gången mina killar träffade Marlon (Malms terv), det gick mycket bra. Challe fick nys på något vilt och drog på en egen tur han va nog borta 5-7 min. Då e man inte tuff och hinner tänka allt möjligt otäckt. Precis när jag kände paniken börja komma så kom han tillbaka lerig o glad. J...la skithund!!! Sen blev det tacos och fotboll hemma hos Malm. Tack för en trevlig kväll!
En bild på mig (godistanten) och alla grabbarna!
Idag har vi varit i törringe och spårat. Jag gick ut ett spår till Dust, josse gick till Izac o Malm till Challe.
Izac spårade bra, lite problem i första vinkeln men helt ok. Challe gjorde sitt sämsta spår någonsin, gick mest och spannande efter vilt. Tillsist tog jag på halsband o koppel o satte honom i bilen. Sen gick jag ut ett nytt spår till honom, två vinklar o två apporter + slut. La ett par korvbitar i början som hjälp, släppte på honom efter 20 min. Han spårade mycket bättre, riktigt bra på slutet.


2 kommentarer:

Anna o Pelle sa...

Tackar så mycket! Man är ju i sjunde himlen... =)

Malin & Kah sa...

Hej Maria! Tack för inlägget i min blogg =o) Klart vi kan ta och spåra någon dag, är whipparna utplockade från vinteridet nu? ;oP Vi kan väl höras på telefon? Kramar! Malin